Comol5

Bouwupdate #06

5 november 2018 | N434Nieuws | Irene van Oudenniel

Wat kan er veel veranderen in twee maanden tijd! Bekijk hier de foto’s van het uitgraven van de bouwkuipen bij de verdiepte ligging, duikers aan het werk ter voorbereiding op de onderwaterbetonstort bij de startschacht en het inhijsen van de liggers bij de brug Oude Rijn.

Fotografie: Frank v/d Burg en Vincent Basler

Bij de ontvangstschacht brengen we de laatste ankerpalen aan. Daarna start ook hier de ontgraving van de bouwkuip.

De eerste bouwkuip van de verdiepte ligging is op diepte. Dat is tegelijk het startsein voor de stort van een betonnen werkvloer. Op de foto zijn uitstekende ankerpalen te zien. Die zorgen voor de verankering met de definitieve betonnen vloer van de verdiepte ligging.

 

Met z’n tweeën tegelijk uitgraven. Op de achtergrond de betonstort van de werkvloer in een van de bouwkuipen van de verdiepte ligging.

 

Vlak naast de A44 bij het toekomstige knooppunt Ommedijk staan de machines opgesteld die damwanden en ankerpalen aanbrengen.

 

De bypass op de A44 richting Amsterdam is afgelopen weekend opengesteld voor wegverkeer. Daarmee is nu ook ruimte om te starten met onze werkzaamheden aan het nieuwe knooppunt Ommedijk.

 

Aan de andere kant, bij de A4, is de droge ontgraving gestart en brengen we ankerpalen aan bij de tunneltoerit nabij Vlietland.

Drie detailfoto’s van (het werk aan) de trekankers aan de zijwanden van de bouwkuip.

Duikers aan het werk, ter voorbereiding op de onderwaterbetonstort.

Bij Brug Oude Rijn zijn we over de helft met het leggen van de betonnen liggers. De komende weken wordt er in fases een deklaag over de betonnen liggers aangebracht, zodat de brug 1 mei 2019 gereed is.

 

Zoekvenster sluiten